Voor leerkrachten van groep 1, 2 en 3 heeft DinK lesmateriaal ontwikkeld. Toegankelijke dansopdrachten om zelf met je groep te gaan dansen. Danservaring is hierbij niet nodig. Dans mee!
De bewegingsopdrachten (dans) sluiten aan bij de beeldende kunst, performance, theater, muziek, design, schoolthema’s en veel meer, maar belangrijker nog ze stimuleren creativiteit, eigen ideeën en samenwerking.
Kijken en waarnemen zijn twee dingen.
Zie jij wat ik ook zie?
Of zie je iets heel anders?
Nemen onze hersenen misschien zelf ook een loopje met ons?
Spelenderwijs komen we erachter dat kijken en zien niet zo eenvoudig is als het lijkt...
Innovatieve verpakkingen ontwerpen.
Plastic verpakkingen recyclen?? Wat als we nu eens verpakkingen gaan gebruiken zonder plastic? Dat scheelt een boel energie! En ze zijn ook nog eens mooier om te zien!
Met een potlood in de hand kijk je beter! In deze rondleiding ontdekken leerlingen aan de hand van allerlei creatieve tekenopdrachten de collectie. Leerlingen kijken op een andere manier naar kunst en leren een aantal basis tekenvaardigheden.
Magische verbeelding in theater voorstelling & workshop pop maken .
Kinderen leren hoe ze een voorstelling kunnen maken n.a.v. een kinderboek of verhaal met zelfgemaakte poppen. Tijdens de Kinderboekenweek maken we de Lekker Eigenwijs show
Met humor leerlingen motiveren en inspireren om eigen creativiteit, muzikaliteit en samenwerking verschillende gevoelens en boodschappen te uiten en te communiceren via verschillende dansstijlen. Van tango tot streetdance, van bewegingstheater tot werelddans en sport, dat is DANCEROUS, magisch toch?