-
Monnikken en ridders & jonkvrouwen ; Middeleeuwen op school, met workshop. Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6De voorstelling over het leven van kinderen én ridders én jonkvrouwen in de Middeleeuwen . Na de voorstelling is er een workshop waarin leerlingen zelf een pop uit de Middeleeuwen te maken en presenteren aan elkaar.Bekijken
-
De Kunstenaar en Kunst: voorstelling & workshop verf-maken: poppentheater 'Belletje Sterk' Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6Hoe wordt kunst gemaakt? In de theater voorstelling "Guttegom" krijgen we een kijkje in de keuken van de grote meester kunstenaar Rembrandt. We beleven de avonturen van zoon Titus in het atelier van zijn vader. We zien zelfs de beroemde Nachtwacht en het meisje van Vermeer... Na deze voorstelling is er de workshop verf bereiding, op de manier waarop dat in de Gouden Eeuw werd gedaan. Met deze zelfbereide verf gaan we zelf ook schilderen . Zo ontstaat kunst!Bekijken
-
Poppenkast & Poppenspel in de school ! Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Poppenkast voorstelling op school . Kerst ,Sinterklaas, verjaardag , kinderboekenweek of de Middeleeuwen... In de poppenkast zijn er verhalen van alle tijden om te kijken & zelf te maken! .Bekijken
-
Workshop | De kunst voorbij! Beeldende kunst / Leerjaar 7, 8Kunst van toen en nu: kijken, interpreteren én zelf maken. Leerlingen ontdekken in Museum Kranenburgh dat kunst uit de meest fantastische en uiteenlopende vormen en materialen kan bestaan. Kunstenaars dagen je uit om na te denken over je eigen leven en de wereld om je heen. Na de rondleiding maken leerlingen een eigen kunstwerk, geïnspireerd op de tentoonstellingen.Bekijken
-
Help! Het doek is zoek! Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3Theatrale rondleiding. Samen met acteurs onderzoeken leerlingen het mysterie van het verdwenen doek. Nu met nieuwe rollen!Bekijken
-
Taal Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed / Leerjaar 6, 7, 8Taal leeft! Door naar de ontwikkeling van taal door de eeuwen heen te kijken kun je veel ontdekken; hoe jouw naam vroeger geschreven werd, welke nieuwe woorden er bij zijn gekomen, maar ook wie de macht heeft. In het programma 'Taal' maken de leerlingen een tijdreis door de geschiedenis én de toekomst.Bekijken
-
Reis door de tijd Beeldende kunst, Cultureel Erfgoed, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Een school breed Erfgoed project is maatwerk. Het aanbod van deskundigen en workshops wordt door het projectteam van de Stichting Tijdgeest, in overleg met de docenten, voor iedere groep of leerniveau afgestemd.Bekijken
-
Workshop | Verf vol verhalen Beeldende kunst / Leerjaar 3, 4Tijdens een interactieve rondleiding vol vragen, verhalen en kunstkijkspelletjes ontdekken de leerlingen van groep 3 en 4 de tentoonstellingen. Hoe maakt een kunstenaar een kunstwerk? Welke materialen worden gebruikt? Welke verhalen gaan er schuil achter de kunstwerken? Kunst prikkelt de fantasie! Na de rondleiding maken de leerlingen een eigen kunstwerk geïnspireerd op de tentoonstellingen.Bekijken
-
Workshop | Kijken is een kunst Beeldende kunst / Leerjaar 5, 6Beter leren kijken naar kunst van toen en nu en daarna zelf creatief aan de slag!Bekijken
-
Anders Kijken | Interactieve Visible Thinking rondleiding Beeldende kunst / Leerjaar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Leerlingen gaan op speelse en creatieve manier aan de slag met kunstbeschouwing.Bekijken
-
KUNST KIJKEN, KUNST KIEZEN EN LENEN Beeldende kunst, Theater / Leerjaar 1, 2, 3, 4In een verhaal van Max Velthuijs maakt krokodil een schilderij voor olifant. Dit verhaal is de inleiding tot een gesprek over kunst.Bekijken
-
DIT STELT NIKS VOOR Beeldende kunst / Leerjaar 6, 7, 8Veel kinderen vinden abstracte kunst maar lelijk: het stelt immers niks voor. Maar probeer zelf maar eens een abstract kunstwerk te maken. Mondriaan heeft bijna zijn hele leven nodig gehad om het te leren.Bekijken
-
Workshop | Kleurpraat en Vormentaal Beeldende kunst / Leerjaar 1, 2Tijdens dit interactieve kunstprogramma maken leerlingen van groep 1 en 2 kennis met het museum en het begrip kunst. Ze ontdekken wat kunst allemaal kan zijn, dat je kunst met je zintuigen kunt ervaren en dat je zelf ook kunst kunt maken met kleuren en vormen.Bekijken