LAATSTE PLEKKEN: Op een onbewoond (6+) | MAN||CO

- Aanbieder
- TAQA Theater De Vest
- Uitvoerder
- -
- Disciplines
- Dans / Theater
- Leerjaar
- 3 / 4 / 5
- Gemeenten
- Alle gemeenten
- Soort activiteit
- Voorstelling
Omschrijving
MAN || CO dendert vol frisse energie buiten de gebaande paden van de danswereld en speelt op de gekste plekken; van stadsplein tot gymzaal en van weiland tot festivaltent. Of bij ons in het theater natuurlijk. Met ‘Op een onbewoond’ brengt de groep een theatrale, energieke en humoristische ode aan de verlegen, enthousiaste, impulsieve, tactische of iets minder tactische innerlijke ontdekkingsreizigers. Een tocht vol zeker weten, immens twijfelen, lachen en ongemak. Drie dansers nemen je mee door een kleurrijk landschap op zoek naar alle versies van jezelf. Want jezelf zijn, hoe doe je dat eigenlijk?
Eigenschappen
- Onderwijstype
- PO en SO
- Duur
- 50 minuten
- Locatie
- Theater
Kosten
- Basis prijs Alle gemeenten (p.p.)
- € 4,50
Beschikbaarheid 2024/2025
- Datum(s)
- 24 maart 2025
Beschikbaarheid 2025/2026
- Niet beschikbaar
Kenmerken
- Disciplines
- Dans / Theater
- 21ste eeuwse vaardigheden
- Creatief denken / Culturele en sociale vaardigheden
Waarderingen
abstracte voorstelling
groep 3 leerkracht: Ik vond de voorstelling mooi. Erg knap hoe ze een verhaal uitbeelden zonder woorden. Voor de kinderen vond ik het wat minder leuk. In de evaluatie met de kinderen gaven ze aan dat ze het erg mistte dat de mensen niet praatte. Ze vonden het ook jammer dat het zich alleen op het eiland afspeelde. Je merkte dat de concentratie van de kinderen na 25 minuten op was. Terwijl de voorstelling 45 minuten duurde. Dat geeft ook wel.wat aan. Ik zelf vond de boodschap van het verhaal mooi maar veel te moeilijk voor de kinderen om dat op deze manier te interpreteren. Weinig interactie tussen publiek en spelers. groep 4 leerkracht: Ik vond de choreografie indrukwekkend, alsmede het licht- en geluid. Het was echter te abstract voor onze groep 4. We hadden van tevoren het onderwerp besproken en de opdrachtjes gedaan. Dit heeft hen onvoldoende voorbereid op de voorstelling. De meesten missen vermoedelijk voorkennis/kader en zijn niet in staat per analogie betekenis te geven aan, nogmaals, een vrijwel tekstloze, abstracte vorm.
Een mooie voorstelling
De meeste kinderen van mijn groep, groep 4, vonden het een mooie voorstelling. Niet allemaal zijn ze dol op dans. Toch denk ik goed dat ook die kinderen in aanraking komen met verschillende vormen van theater.