HOORSPEEL 'T MAAR!
- Aanbieder
- Kabaalportaal
- Uitvoerder
- Wendy Boots
- Disciplines
- Muziek / Literatuur / Multimedia
- Leerjaar
- 5 / 6 / 7 / 8
- Gemeenten
- Alkmaar / Dijk en Waard / Bergen
- Soort activiteit
- Projectmatig / Workshop
Omschrijving
?si=bOfwMbZmJ41FLohn
Lezen en stemacteren, dat zijn de belangrijkste leerdoelen bij de workshop HOORSPEEL 'T MAAR. Het onderwerp kan een kinderboek zijn, een boekje uit de serie 'Toneellezen' of een zelfverzonnen verhaal. Leerlingen krijgen ook les in opname techniek. Hoe werkt een mengpaneel en wie is de regisseur? We verdelen de rollen van stemacteurs, geluidenmakers en techneuten onder de leerlingen. Iedereen krijgt een rol bij het hoorspel maken. Ook maken we zelf geluidseffecten en muziek die passen bij het verhaal. Als je kiest voor het project dan zijn dit automatisch vaste onderdelen. Bij de eenmalige workshop staat alleen het voorlezen centraal.
Keuze maken tussen onderstaande opties;
1. Workshop van 90 minuten (€125)
2. Project van 3 wekelijkse lessen (60 min) inclusief hoorspelopname (€250) tijdens het bestellen de optie 2x aanvinken
Beluister een hoorspel voorbeeld: https://www.kabaalportaal.nl/w...
Leerdoel
Eigenschappen
- Onderwijstype
- PO
- Duur
- Workshop 90 minuten (1 lesonderdeel)
- Min aantal leerlingen
- 10
- Max aantal leerlingen
- 25
- Min aantal groepen
- 1
- Max aantal groepen
- 2
- Locatie
- Op school Een rustige ruimte (niet grenzend aan een buitenspeel lokatie) ivm geluidsoverlast tijdens de opname.
- Lesmateriaal
- Ja
Kosten
- Basis prijs Alkmaar (p.g.)
- € 125,00
- Basis prijs Dijk en Waard (p.g.)
- € 125,00
- Basis prijs Bergen (p.g.)
- € 125,00
Beschikbaarheid 2024/2025
- Hele schooljaar
Beschikbaarheid 2025/2026
- Hele schooljaar
Kenmerken
- Disciplines
- Muziek / Literatuur / Multimedia
- Kerndoelen
- 1 / 9 / 54
- 21ste eeuwse vaardigheden
- Communiceren / Samenwerken
- Stichting Leerplan Ontwikkeling
- Waarnemen / Uitvoeren
- Cultuur in de spiegel
-
- Onderwerp
- Tekst voordragen
- Medium
- Lichaam / Taal
- Vaardigheden
- Verbeelden / Conceptualiseren